Mama Diaries

Friday, January 3, 2014

Bubba's Sundae

"Mama," my nine-year-old son said.  "I'm going to make a sundae."

I raised my eyebrows.  "Really?"

"Yep.  I'll show you when I'm done." He went to work.

 Fifteen minutes later he brought his concoction over to me. "What do you think?"

I took a look.  And I didn't see one speck of ice cream. What I did see was peanuts, a red sauce that looked quite a bit like ketchup, and some white flakey things.  "Dude, we don't have snow in Georgia, so what the heck are those flakey things?"

"Onions!"

"Onions?  You made an onion, peanut, ketchup sundae?"

"Yeah, Mama.  You should try some.  It's good!"

No thanks!  


31 comments:

  1. Haha, well at least he included a protein & a veggie! :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Yes. My nose didn't feel much better after sniffing it!

      Delete
  3. HA! He needs his own show at The Food Network!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolutely! I bet he'd have a million viewers in no time!

      Delete
  4. LOL!!! We totally made Sundaes like that the other night ... to teach the kids what NOT to do. Love it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha! And did your kids like the sundae?

      Delete
    2. Um, they had fun ogling it. We were too nice and fed them actual sundaes.

      Delete
  5. Oh, gosh, the mere description of that "sundae" is enough to make me nauseous! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. I thought it was pretty disgusting, too!

      Delete
  6. I do love me onions in everything!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So does my boy. I gave him a bottle of mouthwash when he was done. ;0)

      Delete
  7. That sounds rather umm nasty haha

    ReplyDelete
  8. Not sure his creation will be wildly popular with anyone else. I guess the good thing is there's more for him! D

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm sure he won't complain if there's more for him!

      Delete
  9. Yikes! That's not exactly what I had in mind. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitely not something you'd order at Dairy Queen!

      Delete
  10. Ah, Bubba, the innovator, doing what he does best...

    Wishing you and your family a happy, peaceful and prosperous 2014!
    Writer In Transit

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. He thought it was. I'm not an onion fan, so I didn't even want a taste.

      Delete
  12. He and Buddy the Elf should go out for breakfast sometime.

    ReplyDelete
  13. That sounds like a sundae that SpongeBob and Patrick ate in one of the episodes. Has Bubba been watching SpongeBob Squarepants lately?

    ReplyDelete