Mama Diaries

Monday, August 13, 2012

Troll-eating Dog

My home has been invaded by trolls, and my big old German Shepherd, Schultz, doesn't like it one bit.  What, you say?   Let me explain.

Do you remember those Lucky Troll dolls from the 80s -those ugly things with the funky hair that stood straight up?  My kids found a bunch of them at a garage sale, and decided they were the cutest things on Earth.  They bought about four of them and brought them home.

They plopped the trolls down on the kitchen table a took off to play in the woods.  A short while later, Schultz wandered into the kitchen.  He started sniffing around.  His sniffer led him straight to the trolls.  He took one look at those things and gave a little growl.

"Schultz,"  I said.  "You need to relax.  They're just a couple of troll dolls."

I walked away.  I probably shouldn't have done that, because the next thing that happened, was that Schultz decided to eat one.

"Schultz!" I yelled when I caught him with a tuft of yellow hair sticking out his mouth.  "Drop it!"

He didn't want to, but he dropped that thing.

"Listen here, dog," I said.  "Trolls are friends.  You will not eat a troll!"

He just cocked his big old head and looked at me like I was out of my mind.

Hmmm.  Maybe I should've let him eat the troll.

28 comments:

  1. I'm not sure you can really blame the dog! Those dolls were pretty awful looking from what I remember.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL! I guess if I were a dog, I'd try to eat one, too!

      Delete
  2. I loved those troll dolls!! They were ugly, but kind of loveable at the same time!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think it was their hair that made them cute.

      Delete
  3. LOL well I wouldn't want some naked little man with funky hair staring at me either.

    ReplyDelete
  4. Trolls are so cute. I'm sure your dog wondered what they were! My dog ate all the hands and feet off my daughter's Barbie dolls.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh no! I'm sure your daughter wasn't too happy about that!

      Delete
  5. Maybe he knows something about them that you don't!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm. Evil troll dolls. Now that would make for a good story!

      Delete
  6. My sister collected those. Love your dog's reaction to them!

    ReplyDelete
  7. I'm not a parent but we are hoping to head down that road soon so I'm thrilled to have found your blog! I never had those troll dolls, the funny coloured hair really put me off!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha! Now you get to see what the world of parenting is like. Hope I don't scare you! (Yeah, and I'm not crazy about odd colored hair,either.)

      Delete
  8. PS I support a children's reading space on a small island in Fiji (you can read about it on my blog) and your books would be perfect! I'm going to have to order some soon!

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Haha! Then you must have an interesting life!

      Delete
  10. Those trolls don't stand a chance.

    I never had those dolls, but they are cute.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, the trolls were doomed the minute they walked in the door!

      Delete
  11. It seems like Schultz's not taking any chances... in his doggy mind, he's probably wondering what power these strange-looking creatures might possess?
    A dog's gotta do what a dog's gotta do...

    ReplyDelete
  12. haha i remember them well and have even referenced those cute troll dolls in my post today--they first came out in the sixties :)

    ReplyDelete
  13. Really? The sixties? I thought those things were from the 80s. My, they've been around a long time!

    ReplyDelete
  14. We had trolls during the sixties. Then they made a comeback during the eighties. Perhaps that particular troll was in need of an exorcism.

    Love,
    Janie

    ReplyDelete
  15. LOL. I don't think Schultz is the only dog who has ever chewed up a troll doll. How did the kids take the news?

    ReplyDelete
    Replies
    1. They weren't happy, but he didn't completely destroy it. Now it just has a few battle wounds.

      Delete